V. 3.0.0

För dig som vill arrangera på Folk och Kultur digitalt konvent

Folk och Kultur bjuder in till två digitala informationsmöten på olika datum för dig som vill arrangera på Folk och Kultur 10-12 februari 2021. Vi vill mer ingående presentera vår idé med Folk och Kultur digitalt konvent då vi fått in en del frågor från er som vill arrangera.

Måndag 9/11, kl. 10:00 – 11:00
Onsdag 11/11, kl. 10:00 – 11:00

Mötena kommer att ske i Zoom. Länk till respektive möte kommer att skickas ut till registrerade deltagare dagen innan mötet äger rum.

KLICKA HÄR FÖR ATT REGISTRERA DIG!

———

Bakgrund
Den 15/9 annonserade vi att årets Folk och Kultur skulle bli ett digitalt konvent. Det innebär stora förändringar för oss som organisatörer och er som arrangörer. För att ge er en bättre inblick i hur vi tänker kring det digitala konventet och hur det praktiskt kommer att gå till kommer vi att anordna två zoom-möten. Vi kommer att presentera upplägg och format och de tekniska förutsättningarna som kommer att gälla för att arrangera. Samma möte kommer alltså att hållas vid två tillfällen nästa vecka. Detta är de första av flera informationsmöten vi kommer att hålla, i syfte att hjälpa er som arrangörer att göra det mesta och bästa av Folk och Kultur som digitalt konvent.

Vilken information kommer jag som arrangör få på informationsmötet?
Vi kommer att presentera vår vision av det digitala konventet och hur vi tänker oss att det skall fungera rent praktiskt. Vidare kommer vi att visa hur vi bygger upp konventets programstruktur. För att hålla kvaliteten på konventet kommer vi att erbjuda några olika typer av format som vi vill att ni arrangörer skall hålla er till. Dessa presenteras på vår hemsida. Under informationsmötet kommer vi att visa dessa format och hur vi tänker oss att de kan användas. Vi kommer visa på korta exempel av varje format. Vi kommer också visa hur konventdagarna kommer att se ut från besökarens perspektiv och hur den digitala interaktiviteten kommer att fungera.

Kommer jag att kunna ställa frågor under mötet?
Det kommer vara många personer med på mötet så man kommer att kunna ställa frågor via en slido. Vi kommer att ha en person som sitter i chatten och som kommer att samla upp frågorna så att de sammanställs. Har man ytterligare frågor så kommer det gå att ställa dem separat efteråt. Vi kommer att sammanställa alla frågor och svar och dela med er i efterhand.

Har du frågor redan nu kan du maila in dem till digitalfok@gmail.com.

Vi ser fram emot att få presentera vårt upplägg och få er feedback på det. Vi har en idé men det är vi tillsammans som skall göra konventet 2021 riktigt bra. Vi har tagit in experter på TV-produktion och digitala medier som kommer att hjälpa oss förverkliga vår vision.

Agenda för mötet:

  • Presentation av Folk och Kultur digitalt team – vem gör vad?
  • Folk och Kultur som digitalt konvent 2021 – vår vision och idé
  • Presentation av programstruktur
  • Presentation av vår digitala plattform
  • Presentation av våra format
  • Våra tekniska krav
  • Frågor

Glöm inte att registrera dig till det möte du vill delta på.

KLICKA HÄR FÖR ATT REGISTRERA DIG!

Varmt välkomna!


Lämna en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer.

Anmäl er till vårt nyhetsbrev

Logga in