Är evenemangen en ny basnäring?

Fotograf: (Adobe-stock photo)

Det sägs att evenemangsbranschen är den nya basnäringen och om så är fallet så krävs det framåtblickande strategier för att evenemangen ska blomstra och utvecklas.
Det behövs ett starkare samarbete mellan kultur och näring. Med utgångspunkt från statistik om evenemangsnäringen samt turistekonomiska beräkningar tar vi oss an frågan. Hur kan Sverige bli bättre på evenemang? Vad krävs? Vad saknas? 
Vad har vi för målbild för att möta den hårda konkurrensen från andra länder? 

Panelsamtal, medverkande: TBA

Arrangör: VG Live & Svensk Live

Plats: Munktellsalen, Hotel Bolinder Munktell

Tid: Torsdag 15:45 – 16:30

Camilla Backman

ordförande Svensk Live

Mats Natvig

ordförande Live Nation och Sweden Rock

Mikael Brännvall

vd Svensk Scenkonst

Joppe Pihlgren

moderator - verksamhetsledare Svensk Live

Jeanette Gustafsdotter

vd Helsingborg Arena och Scen AB

Kulturminister i Magdalena Anderssons regering, 2021-22

Tillbaka

 

 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev